Moi, mä olen Leo Timonen

Moi mä olen Leo Timonen Suomen Markkinatietotutkimuksesta. Mä teen tutkimusta suomalaisten ostoskäyttäytymisestä. Voinko tulla sisään. Me kartoitetaan tällaista keskivertoelämää. Mikkokin löysi sitten toisen. Mentäiskö vaikka joskus jonnekin, vaikka elokuviin? Mä olen kuule kolmen lapsen yksinhuoltaja. Sitä paitsi mä olen raskaana. Mä en ole sun tyyppiäs. Mä en voisi ajaa sua Fiatilla Yliopiston Apteekkiin Mannerheimintielle. Omapa on elämäs. Mä olen tullut takas – olet sä iloinen? Mä olen jättänyt nyt Petrin. Ethän sä ole ehtinyt rakastumaan? Meillä on sentään yhteinen historia. Ollaan oltu yhdessä lukioajoista saakka. Ja meillä on tulevaisuus. Mitä vaihtoehtoja meillä miehillä on? Viina, väkivalta, vieraisiin meno, urheilu, lapset, taide. Mitä mä tein siellä kokouksessa niiden luusereiden kanssa? Saa sitä ihmisellä ongelmia olla. Musta tuntuu että sussa on elinvoimaa enemmän kuin kenessäkään muussa. Mä haluaisin olla lähellä sitä. Paljon? Neljä minuuttia.

(Jarmo Lampela: Rakastin epätoivoista naista, 1999)

Comments

Carina said…
Great work.

Popular posts from this blog

Kirjallisuus, valta ja vastuu -keskustelu huomenna

Sosiaalinen erakko

Surullisen hahmon ritari